شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین مجسمه نقش‌های سعید انصافی در گالری هما به نمایش درآمد.

اثر هنری مدرن

به گزارش ایسنا،این آثار که با محوریت کتاب‌های جیبی پدید آمده‌اند، دربردارنده بخشی از تاریخ معاصر ایران هستند.

کتاب‌های سعید انصافی یا همان یادمان‌های شاعرانه‌اش در ادامه مسیر خیال بافانه‌ای شکل گرفته است که توصیفی نه چندان وفادارانه از تاریخ را همان‌طور که به دروغ می‌ماند، ارائه می‌کند.

در بخشی از یادداشت مجید رحیمی جعفری درباره این مجموعه آمده است: "اعصار مختلفی درگیر جنگ بوده است اما شمایل سازی در آثار سعید انصافی بافتی از جنگ کشورمان را به ذهن متبادر می‎سازد.

جنگ گفته‎ای را شامل می‎گردد که دیگر با هیچ چیز شوخی ندارد و همان‎طور که شاید دور از ذهن به نظر رسد بسیار واقعی و خانمان برانداز است و باید از آن حذر کرد".

او معتقد است: "در آثار سعید انصافی با نوعی نمادسازی مواجه هستیم...انصافی انسان‎ها را در دو رنگ و دو وجه قرار داده است، انسان‎هایی که یکی یکی توسط جنگ‎افزار درنوردیده می‎شوند و انسان‎هایی که آن‎ها هم تا مرگ فاصله چندانی ندارند.

گفتمان ضدجنگی که انصافی از آن سخن می‎گوید تنها به گذشته معطوف نمی‎گردد، زیرا همه چیز همان‎طور که گفته شد دور از ذهن است واقعی می‎شود، نمادسازی از واقعیت به دور است اما خطر جنگ آن‎قدر هست که همان نمادسازی را به واقعیت نزدیک کند.

انسان باید از چنین جهانی برحذر باشد و بر گفته خود مسلط زیرا تبعات جبران ناپذیر است. انسان در برابر انسان. جنگ افزار در برابر انسان و پایان باز هم زندگی انسان".

این نمایشگاه تا 10 اسفندماه ادامه پیش روی مخاطبان قرار دارد.

علاقمندان می‌توانند روزانه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت 16 تا 20 از این آثار به نشانی خیابان ولیعصر، بین ظفر و نیایش، کوچه بابک بهرامی، شماره 58 ، واحد یک (مراجعه از درب پارکینگ) دیدن کنند.

 

کد خبر 161626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز